به نقل از سایت: www.tasnimnews.com

 

به منظور گسترش مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی، «اتاق ایران» در استان آرارات بخش دوین ارمنستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ به منظور گسترش مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی، «اتاق ایران» در استان آرارات بخش دوین ارمنستان افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه که با حضور  آبراهامیان، استاندار استان آرارات، محمد رئیسی، سفیر، مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در ایروان و مسئولان بخش دوین،  برگزار شد، سفیر کشورمان در سخنانی ضمن اشاره به پیوندهای مشترک و دیرینه‌ ایران و ارمنستان، اظهار امیدواری کرد که با تاسیس اتاق ایران در بخش دوین، زمینه آشنایی مردم دو کشور با فرهنگ یکدیگر بیشتر فراهم شود.

وی در رابطه با اینکه مشابه این اقدام در سایر نقاط ارمنستان صورت پذیرد، بر پیوند دوستی بین بخش دوین در ارمنستان و بخش دوین از توابع استان خراسان شمالی در ایران، تأکید کرد.

بنابر اعلام این خبر، این مراسم همراه با برنامه‌های جنبی همچون نمایشگاه «صنایع دستی ایران» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان برپا و در راستای آن، دستاوردهای فرهنگی ایران معرفی شد.

اهالی منطقه دوین اصالتاً از آذربایجان غربی ایران و از شهر خوی به این منطقه کوچ کرده‌اند و همچنان تبار خود را ایرانی دانسته و به آن افتخار می‌کنند.