به نقل از سایت: www.tasnimnews.com

 

خبرگزاری تسنیم: سفیر ایران در ایروان با اشاره به نیاز خط‌آهن ایران-ارمنستان برای سرمایه گذاری ۳.۲میلیارد دلاری گفت: تاکنون هیچ سرمایه‌گذار جدی‌ای برای این پروژه پیدا نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری آرمن پرس، وزیر‌ راه و شهرسازی ایران مذاکرات متعددی را در خصوص ساخت راه‌آهن ایران ــ ارمنستان داشته، اما تاکنون هیچ سرمایه گذار جدی‌ای برای این پروژه پیدا نشده است.

محمد رئیسی، سفیر ایران در ارمنستان روز 24 جولای ضمن بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: ایران ارمنستان را یک کوریدور ترانزیتی خوب بین دریای سیاه و خلیج فارس می‌داند. 3 میلیارد و 200 میلیون دلار اعتبار برای ساخت این خط ریلی مورد نیاز است. این پروژه به‌نوبه خود نیازمند یک سرمایه گذار جدی است که هنوز یافت نشده است.

سفیر ایران خاطرنشان کرد، حالا که تحریم‌ها برداشته شده، روابط بین ایران و ارمنستان توسعه بیشتری خواهد یافت.

محمد رئیسی در ادامه گفت: «ولویت اصلی سیاست خارجی ایران توسعه روابط با همسایگان است. طی ماه آینده میلادی، معاون اول رئیس جمهور ایران در پاسخ به سفر هوویک ابراهامیان، نخست وزیر ارمنستان به ایران، به این کشور سفر خواهد کرد. مذاکرات در مورد پروژه‌های انرژی بین ایران و ارمنستان و همچنین در مورد پروژه‌های منعقد شده (برنامه شمال ــ جنوب و سد مغری) بین ایران و ارمنستان در جریان این سفر برگزار خواهد شد.