به نقل از سایت: www.irna.ir

 

نایب رییس کاروان اعزامی ارامنه ایران به ششمین دوره بازی های المپیک ارامنه جهان از دعوت وزیر ورزش و جوانان ایران به مراسم افتتاحیه این بازیها خبر داد و گفت: ارامنه ایران با 368 ورزشکار در این دوره از بازیها شرکت می کند.

آربی سرکیسیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره این دوره از بازیها که برای ششمین بار متوالی به میزبانی ارمنستان برگزار می شود، افزود: این رقابت ها از 11 تا 22 مرداد ماه و با حضور نمایندگان 152کشور جهان در ایروان برگزار می شود.

وی با قدردانی ازوزارت ورزش و جوانان وکمیته ملی المپیک که حمایت خاصی ازاین کاروان کرده اند، افزود: طی دعوت نامه ایی که از ایروان به دست ما رسیده است از ایران محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک و محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای حضور در مراسم افتتاحیه این بازیها دعوت شده اند که روز گذشته وزیرورزش به همراه هیات 7 نفره برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرد.

نایب رییس کاروان اعزامی ارامنه ایران به ششمین دوره بازی های المپیک ارامنه جهان اظهار داشت: از ایران 368 ورزشکار زن و مرد از شهرهای تهران، اصفهان تبریز، ارومیه، خوی، اراک و برخی دیگر از شهرها در این بازیها شرکت می کنند و این در حالی است که در دوره گذشته 280 ورزشکار ارامنه از ایران در این بازیها حضور داشتند.

سرکیسیان گفت: این بازیها هرچهارسال یکبار برگزار می شود که در این دوره نیز 6800 ورزشکان ارامنه جهان در رشته های بسکتبال، فوتبال، فوتسال، دوومیدانی، شنا، شطرنج، والیبال، هندبال، دوچرخه سواری، بدمنیتون، پینگ پنگ و تنیس به رقابت می پردازند.

وی در ادامه افزود: کاروان ورزشکاران ارامنه ایران از روز شنبه 10 مرداد ماه به ایروان اعزام می شوند و از طرفی طی هماهنگی با وزرات ورزش وجوانان و کمیته ملی المپیک حمایت های مالی نیز صورت می گیرد.

نایب رییس کاروان اعزامی ارامنه ایران به ششمین دوره ی بازی های المپیک ارامنه یادآور شد: که کاروان ایران در دوره قبل پس از ارمنستان در جایگاه دوم قرار گرفت و امسال نیز درتلاش هستیم تا این جایگاه را حفظ کنیم.