به نقل از سایت: www.irna.ir

 

هفدهمین نمایشگاه صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور تجار، بازرگانان و شرکت های مختلف بازرگانی و صادراتی و همچنین مشارکت برخی وزارتخانه ها و دستگاههای مرتبط از 16 تا 19 مهر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی شهر ایروان، پایتخت ارمنستان، برگزار خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه صادراتی جمهوری اسلامی ایران در ایروان، این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه اکسپو ارمنستان و با عنوان نمایشگاه بازرگانی تجاری مشترک ایران و ارمنستان با همکاری و حمایت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور اقتصادی و دارائی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق بازرگانی ارمنستان و همچنین دیگر سازمان های دولتی و بخش خصوصی، برپا می شود.

رئیس ستاد اجرایی هفدهمین نمایشگاه صادراتی جمهوری اسلامی ایران در ایروان گفت: این نمایشگاه شامل بخش های مختلفی از جمله فرش و موکت، صنایع کشاورزی و غذایی، کیف و کفش، تجهیزات پزشکی، دارویی و بیمارستانی، بهداشتی، شوینده و آرایشی، صنعت، فناوری اطلاعات، لوازم خانگی، انرژی، پتروشیمی، حمل و نقل و خودرو، معدن و ماشین آلات، پلیمر و پلاستیک است.

غلامرضا رضائیان افزود: هفدهمین نمایشگاه صادراتی ایران در ایروان، با هدف ارتقا سطح توسعه روابط اقتصادی و تجاری، بازارسازی، افزایش صادرات، توسعه فرهنگ گردشگری، تسهیل در مبادلات تجاری فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و تقویت و حمایت از تولیدات و خدمات داخلی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اطلاع رسانی و تبلیغات موثر و گسترده ای که در روزنامه ها، بیلبوردها، شبکه های تلویزیونی و ارسال پیامک انبوه برای این نمایشگاه صورت گرفته، این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی خواهد بود تا فعالان تولید و صنعتگران کشور با ارائه دستاوردها و توانمندی های خود، زمینه تجارت و صادرات پایدار و بلندمدت را با ارائه خدمات به ارمنستان و دیگر جمهوری های مشترک المنافع فراهم آورند.

رضائیان با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه صادراتی ایران را مرکز اقتصادی ایران و منطقه اوراسیا برگزار می کند، افزود: این مرکز که در جمهوری ارمنستان قرار دارد و پیش از این هم شانزده دوره نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان را برگزار کرده، تلاش می کند با برگزاری این نمایشگاه ها، تجار و تولیدکنندگان ایرانی را به بازار کشورهای اروپای شرقی و بالاخص کشورهای تازه استقلال یافته منطقه قفقاز و اوراسیا، نزدیکتر کند.

ارمنستان به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی در منطقه (اروپا و آسیا) و داشتن منطقه ژئوپلتیک و ژئواکونومیک توانسته به یک منطقه تجاری جهانی تبدیل شود. این کشور به عنوان نزدیک ترین همسایه جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا نقش پل ارتباطی مناسبی را برای دستیابی خدمات و کالاهای ایرانی به بازار رو به رشد این اتحادیه دارد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برگزاری این نمایشگاه می توانند با شماره تلفن های 9-22893008 دبیرخانه اجرایی و شماره تلفن های 9- 88514750 ستاد برگزاری نمایشگاه(اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان) تماس بگیرند.