به نقل از سایت: www.irna.ir

 

ادوارد نالباندیان وزیر امور خارجه ارمنستان روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه هسته ای لوزان میان ایران و گروه 1+5 موجب تقویت ثبات و همکاری در منطقه می شود.

به گزارش خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان، نالباندیان در بیانیه خود خاطرنشان کرد: ارمنستان از تفاهم به دست آمده میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران استقبال می کند.

وی یاداوری کرد: این تفاهم در نتیجه رایزنی های طولانی و فشرده و تلاش های سازنده ایران و گروه 1+5 میانجی گران بین المللی شامل روسیه، آمریکا، فرانسه، آلمان، چین و انگلیس به دست آمده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان در بیانیه خود گفته است: تفاهم سیاسی میان ایران و گروه 1+5 امکان دستیابی به توافق نهایی را فراهم می کند. این امر موجب تقویت ثبات و همکاری در منطقه می شود.

نالباندیان گفت: پیشرفت جدی در روند حل و فصل مسایل هسته ای ایران حاکی از این واقعیت است که حتی پیچیده ترین مسایل را از راه گفتگو می توان حل و فصل کرد.

تیم مذاکره کننده هسته ای دولت تدبیر و امید، سرانجام بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات فشرده و سخت با شش قدرت جهانی، شب گذشته توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، در خصوص راه حل های اساسی و چارچوب مشخص برای رسیدن به توافق نهایی، با گروه 1+5 به تفاهم اساسی برسد.