دوشنبه، مورخ 10 فروردین 1394، به مناسبت عید نوروز، هیئتی بلندپایه متشکل از نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی، روسا و اعضای هیئت های مختلف خلیفه گری به رهبری عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با شهردار محترم اصفهان، آقای دکتر سقاییان نژاد دیدار کرد. در این دیدار مهندس عصارزادگان شهردار منطقه 5 اصفهان نیز حضور داشتند.

عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان با ابراز خوشنودی از فرصت فراهم شده، از طرف خود، مقامات خلیفه گری و جامعه ارامنه اصفهان عید نوروز را به شهردار محترم تبریک گفته و خواهان بهترین آرزوها برای همه ی مسئولین و کارکنان شهرداری شد.

متقابلاً، شهردار محترم اصفهان دکتر سقاییان نژاد تبریکات خود را به مناسبت فرا رسیدن بهار نثار حاضرین نمود و نو شدن و چرخه طبیعت را معلمی شایسته برای انسان دانست. ایشان در میان سخنان خود تاکید کردند که خداوند برگریزان پاییز، سختی زمستان و طراوت بهار را الگویی زیبا برای انسان در جهت دوری از گناه و کاستی، متحمل شدن ریاضت و غلبه بر مشکلات و رسیدن به روح و روانی پاک، نو و زیبا معرفی کرد.

جناب دکتر سقاییان نژاد با اشاره به وضعیت بحرانی و درگیری های مختلف در منطقه و کشورهای همسایه، سپاس خداوند را به جا آورد، زیرا که به لطف پروردگار و با درایت مسئولین کشوری، ایران همچنان در آرامش و ثبات به سر می برد.

در ادامه دیدار عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان با اشاره به یکصدمین سالگرد نسل کشی ارامنه و لزوم تقویت روابط بین دو شهر خواهر خوانده اصفهان-ایروان، جناب شهردار را از برنامه های کمیته مرکزی یکصدمین سالگرد نسل کشی ارامنه در سال 2015 در شهر ایروان پایتخت ارمنستان آگاه ساخت و فرمود اگر شهردار محترم موافقت شفاهی خود را جهت شرکت در برنامه های در نظر گرفته شده اعلام دارند، خلیفه گری ارامنه نسبت به فراهم نمودن دعوت نامه رسمی اقدام خواهد کرد. عالیجناب اسقف اعظم حضور جناب شهردار در این مراسم را افتخاری بزرگ و مهم برای خلیفه گری ارامنه اصفهان عنوان کرد.

در پایان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران از زحمات شهردار کل و شهردار منطقه 5 اصفهان به دلیل همکاری های فیمابین جهت رفع مشکلات ارامنه اصفهان، و همچنین جهت زیباسازی شهر اصفهان تشکر و قدردانی کرد.