بعد از ظهر روز شنبه، 8 فروردین 1394، عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران به همراه گروهی متشکل از روسا و اعضای شوراهای مختلف خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، جهت عرض تبریک به مناسبت عید نوروز با استاندار اصفهان آقای رسول زرگرپور در محل استانداری ملاقات نمودند.

عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان ضمن ابراز خوشحالی از فرصت بدست آمده جهت دیدار با دکتر زرگرپور، تبریکات نوروزی خود را تقدیم استاندار کرده و با اشاره به احیای طبیعت آن را مثال و الگویی برای بازنگری و تحول درونی و فکری انسان عنوان کردند.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران از طرف خود و جامعه ارامنه اصفهان از تلاش های پیگیر استاندار محترم جهت فراهم نمودن محیطی هر چه زیباتر برای ایام نوروزی، منجمله جاری بودن رودخانه زاینده رود که باعث رضایت و شادمانی مردم اصفهان و مهمانان نوروزی شده است، تشکر ویژه نمودند. ایشان همچنین از استاندار محترم اصفهان به دلیل استقبال از دعوت های خلیفه گری جهت حضور در برنامه های مخلتف، به خصوص مراسم سیصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس کلیسای «هُوسِپ آرِماتاتسی مقدس» در طی سال گذشته قدردانی کردند.

عالیجناب اسقف اعظم در میان سخنان خود با اشاره به یکصدمین سالگرد نسل کشی ارامنه در سال 2015 میلادی فرمودند این سال دارای معنی و ارزش خاصی برای ارامنه کل جهان می باشد و به این مناسبت هیئت مرکزی برگزار کننده مراسم در ارمنستان برنامه های متنوعی در ایروان پایتخت ارمنستان تدارک دیده است. اسقف اعظم بابگِن چاریان حضور استاندار اصفهان در این برنامه ها را افتخار بزرگی برای جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران عنوان کرده و گفتند در صورتی که آقای دکتر زرگرپور موافقت اولیه خویش را جهت شرکت در این مراسم اعلام دارند، خلیفه گری جهت فراهم نمودن دعوت نامه از طرف رئیس جمهور ارمنستان اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

استاندار محترم اصفهان جناب دکتر زرگرپور ضمن ابراز شادی از این دیدار، به نوبه خود نوروز باستانی را به اعضای هیئت، همچنین اعطای عنوان «اعظمی» از سوی جاثلیق آرام اول را به عالیجناب اسقف اعظم بابگِن چاریان تبریک گفتند. ایشان از دستاورد مهم و قابل توجه سال گذشته برگزاری مراسم سیصدوپنجاهمین سالگرد بنای کلیسای «هُوسِپ آرِماتاتسی مقدس» دیر آمِناپرگیچ مقدس (کلیسای وانک)، تشریف فرمایی جاثلیق آرام اول پیشوای مذهبی ارامنه حوضه سیلیسی و همچنین نخست وزیر جمهوری ارمنستان و هیئت همراه به اصفهان عنوان کردند.

دکتر زرگرپور با اشاره به این موضوع که در ایران و به ویژه در اصفهان پیروان ادیان و مذاهب الهی از دیرباز زندگی مسالمت آمیز داشته اند و با تاکید بر اینکه جهان باید بر این امر مهم واقف باشد سخنان خود را به پایان رساند.