به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایجاد یک مرکز مشخص و واحد برای سیاستگذاری و انعکاس واقعیت‌های زندگی اقلیت‌ها در ایران و معرفی آن به جهان، ضروری است.

روبرت بیگلریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهداف پشت پرده کشورهای غربی برای تبلیغات مربوط به موضوع حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی گفت: به نظر من نیات دوستانه‌ای در پشت این تبلیغات نیست و برجسته‌ترین هدف آنها این است که جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را تخریب کنند.

وی تصریح کرد: اگر هدف آنها، حفظ حقوق اقلیت‌ها در ایران باشد، باید توجه کنند که در کشورهای خودشان نسبت به مسلمانان که در اقلیت هستند، بسیار اجحاف می‌شود؛ علاوه بر آن در حق اقلیت‌های قومی و نژادی مانند سیاه‌پوستان نیز ظلم بسیاری می‌شود.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف خاص دستگاه‌های تبلیغاتی دولتی در کشورهای اروپایی و آمریکا در موضوع حقوق بشر گفت: آنها با این تبلیغات می‌خواهند کارهای خودشان را در جوامع خودشان توجیه کنند؛ به ویژه اینکه با مشاهده عملکرد آنها در ایجاد گروه‌های افراطی تروریستی در منطقه که رنگی از دین نبرده‌اند، بیش از پیش نیازمند سرپوش گذاشتن بر عملکرد خود هستند.

بیگلریان با بیان اینکه این تبلیغات چیز جدیدی نیست و همیشه سابقه داشته است، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال تحت تاثیر قرار دادن اقلیت‌های داخل ایران هستند تا مهاجرت کنند و از این طریق، از مهاجرت آنها علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: آنها این کار را به عنوان یک ابزار برای امتیازگیری از نهادهای مالی حامی خودشان دنبال می‌کنند تا فلسفه وجودی آنها و ارتباطات و بودجه‌هایی که دارند، حفظ شود.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس، با اشاره به ضرورت‌های مقابله با تبلیغات غربی‌ها در این حوزه گفت: ما نمایندگان اقلیت‌ها و دیگر نهادهای دست‌اندرکار تلاش می‌کنیم تا واقعیت‌های جمهوری اسلامی را از راه‌های مختلف از جمله ملاقات با هیات‌های خارجی منتقل کنیم، اما یک مرکز تصمیم‌گیری واحد که در این رابطه از حالت واکنشی به کُنشی اقدام کند، کم داریم؛ چرا که با وجود تبیین شرایط و واقعیت‌ها از سوی ما، اما گاهی اوقات تبلیغات آنها شدید بوده است.

بیگلریان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در خنثی کردن تبلیغات آنها تاثیرگذار باشد، امکان سفر گروه‌های مستقل به ایران و مشاهده زندگی پویای اقلیت‌های دینی در تمام عرصه‌ها از جمله کسب و کار، ورزش و هنر است؛ البته این کارها بودجه و تشکیلات نیز می‌خواهد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ابزارهای تبلیغاتی وسیع و قوی غربی ها، چه بسا این اقدامات ما زمان‌بر نیز باشد، اما ایجاد یک مرکز مشخص و واحد برای سیاستگذاری و انعکاس واقعیت‌های زندگی اقلیت‌ها در ایران و معرفی آن به جهان ضروری است.

***

به نقل از سایت: www.irna.ir

نماینده ارامنه در مجلس:  سازمان حقوق بشر اطلاعات غلطی از وضع اقلیت های دینی در ایران دارد

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حقوق بشر از اوضاع اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران اطلاعات درستی ندارد.

به گزارش ایرنا کارن خانلری روز دوشنبه در جشن انقلاب دانشجویان دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: گزارشهای حقوق بشر در خصوص اقلیت های دینی تنها در کنار مسائل سیاسی مطرح می شود و در این گزارش ها همواره نوعی دشمنی با ملت ایران قابل مشاهده است.

وی افزود: هرگاه اعلام می کنیم که اقلیت ها در جمهوری اسلامی ایران در کمال آرامش زندگی می کنند، دشمنان واکنش های خصمانه ای به این نوع اظهارات ما نشان می دهند.

نماینده ارامنه حوزه انتخابیه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: این آرامش هم با آموزه های دینی عجین شده و مردم ایران با اقلیت های دینی در کنار هم و بدون مشکل به طور مسالمت آمیزی زندگی می کنند.

وی افزود: این در حالی است که معمولا در گزارش های حقوق بشر به علت اینکه یک دشمنی ایدئولوژیک وجود دارد، این مسائل را طور دیگری مطرح می کنند.

وی اظهار کرد: گزارش های ارایه شده از سوی حقوق بشر، عمدتا ساختگی و بدون پایه علمی است و حتی در درجه علمی پایین قرار دارد.

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی در خصوص کشور ایران بر پایه علمی تدوین نشده، افزود: با وجود اینکه تیم های زیادی در سازمان حقوق بشر وجود دارد اما این تیم ها هیچ گاه در خصوص مسائل ایران تحقیق نمی کنند و مطالعه ای نیز ندارند.

وی اظهار کرد: حتی آنان در درج گزارش های مربوط به کشورمان از منابع و ماخذ نادرست استفاده می کنند.

وی گفت: یک شگردی که در بیشتر گزارش های مربوط به ایران وجود دارد آن است که ایران هیچ گاه با کشورهای همجوار مقایسه نمی شود.

وی افزود: آشکارا می توان دریافت که هدف از مباحث حقوق بشری که مطرح می شود کمک به بهبود شرایط نیست بلکه هدف آنان تنها اعمال فشار بر ایران است.

وی با بیان اینکه مسیحیت در ایران در زمان های بسیار دور وجود داشته است، گفت: این در حالی است که سازمان حقوق بشر چنین ادعا می کند که مسیحیان ایران مربوط به دوره های اخیر هستند.

نماینده اقلیت ارامنه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کشور ما 10نوع مجموعه کلیسا قانونی و دارای پروانه وجود دارد که این کلیساها مربوط به جامعه ارامنه و آشوریان است.

وی گفت: حتی در کشور ما رومی ها، یونانی ها، کره ای ها نیز دارای کلیسا هستند و به قدری به این اقلیت ها اهمیت داده می شود که حتی در مجلس برای آنان کرسی نمایندگی منظور شده است.

رییس دانشگاه بجنورد نیز در سخنانی گفت: قبل از انقلاب سیاست در کشور نخبه گرایانه بود و تنها عده ای خاص به سیاست می پرداختند.

دکتر احمد محقر افزود: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست توده ای شد که این امر هنر انقلاب اسلامی و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی اقشار مختلف جامعه نسبت به وضعیت کشور اظهار نظر کرده و حتی تحلیل می کنند که این امر یک نقطه قوت برای نظام و کشور است.

جشن انقلاب با حضور دانشجویان و مسوولان در سالن اجتماعات دانشکده هنر دانشگاه بجنورد برگزار شد.

***

به نقل از سایت: www.irna.ir

نماینده ارامنه در مجلس: تنها محکوم کردن اهانت به پیامبر، کافی نیست

نماینده اقلیت ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) بسیار دردناک است و تنها محکوم کردن آن کافی نیست.

به گزارش ایرنا کارن خانلری روز دوشنبه در آیین جشن انقلاب در دانشگاه غیرانتفاعی اشراق بجنورد، اظهار کرد: این اهانت ها، علاوه بر مسلمانان، پیروان دیگر ادیان الهی را نیز بسیار رنجانده است.

وی افزود: نمایندگان اقلیت های مختلف دینی در مجلس شورای اسلامی نیز در محکوم کردن این اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی، اعلامیه ای صادر کردند اما باید اذعان کرد که این گونه اعلام نارضایتی ها زیاد جواب نمی دهد.

کارن خانلری گفت: در حالی که پدیده زشت اهانت ها مرتب تکرار می شود باید اقداماتی اساسی انجام دهیم و با توهین ها برخورد جدی صورت گیرد.

نماینده ارامنه در مجلس افزود: کاریکاتورهایی که در غرب کشیده می شود دیگر به نوعی نمایش مسخره تبدیل شده، که باید محکومیت و برخورد با این اهانت ها نیز از راه حقوقی باشد.

وی با اشاره به داعیه حقوق بشر کشورهای غربی، گفت: آنان به نام آزادی به ادیان توهین می کنند و حتی خود آنان قوانینی برای بازدارندگی ندارند و این اهانت ها زیر عنوان آزادی بیان انجام می شود.