به نقل از سایت: www.ostan-es.ir

 

زرگرپور: با توجه به ضرورت برنامه ريزي براي اهداف و چشم اندازها و ضرورت وجود آمار درست و دقيق براي برنامه‌ريزي، آمار يكي از ستون هاي اصلي در توسعه كشور است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در ديدار با استپان مناتساکانيان رئيس اداره‌ي ملي خدمات آمار کشور ارمنستان اظهار داشت: پايه و اساس توسعه هر کشور دسترسي به آمار مدون و دقيق مي باشد.

استاندار اصفهان افزود: مرکز آمار ايران به دليل برخورداري از توانمندي‌هاي علمي در خصوص تهيه آمار درست و دقيق آماده هر گونه همکاري با کشور دوست و برادرارمنستان مي باشد.

وي ضمن خير مقدم به استپان مناتساکانيان، از ارتباط بسيار خوب جامعه ارامنه و مسلمانان در استان اصفهان سخن گفت و يادآور شد: پيروان اديان مختلف در اصفهان همزيستي مسالمت آميزي دارند.

زرگرپور با بيان اينكه ما در جمهوري اسلامي ايران درخصوص برنامه ريزي در ابعاد مختلف تجارب خوبي داريم، به برنامه چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه كشور اشاره نمود.

وي برنامه ريزي و تدوين چشم انداز را نيازمند آمارهاي دقيق و درست دانست و اذعان داشت: دفتر آمار و اطلاعات اصفهان يكي از بهترين هاست و در سال گذشته رتبه اول را در بين 31 استان كشور كسب نمود.

استاندار اصفهان يادآور شد: از سال گذشته تاکنون تعدادی از کارکنان آمار کشور ارمنستان با حضور در ایران  آموزش‌های لازم درخصوص آمار را فرا گرفتند.

وي ابراز امیدواری کرد این سفر در رشد و توسعه روابط دو کشور  و همچنين روابط استان هاي ارمنستان با استان اصفهان مؤثر واقع شود.

استپان مناتساکانيان نيز در اين ديدار از جمهوري اسلامي و بالاخص استان اصفهان به دليل برخورداري از دانش فني، تجربيات عملي وجامعه آماري دقيق و متقن تجليل نمود و خواستار انتقال تجربيات استان اصفهان به کشور ارمنستان در اين خصوص شد.

وي با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان مركز آمار جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان در سال گذشته گفت: بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد دو کشور تجربیات و اطلاعات خود را در بخش آمار و نحوه آمارگیری در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی هدف از سفر خود به اصفهان را آشنایی با فعالیت های علمی ایران در بخش آمار و استفاده از تجربیات این کشور درباره نحوه آمارگیری و همچنین پیگیری مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

رئيس خدمات آمار ارمنستان با بيان اينكه تمام ايران در اصفهان جمع شده است، گفت: بهترين فرهنگ در كل جهان را در اصفهان  مشاهده نمودم.