به همت مدیریت موزه «خاچاطور گساراتسی» و با حمایت شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، عصر روزهای پنجشنبه و جمعه، 9 و ۱۰ آذرماه، آیین پنجاه و دومین سالگرد تاسیس موزه «خاچاطور گساراتسی» کلیسای وانک اصفهان تحت عنوان «شبی در موزه» در این مجموعه به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، این برنامه که با استفاده از فن آوری های نوین، شکل گیری جلفای اصفهان، هنر ارمنی و زندگی روزمره ارامنه اصفهان را  به تصویر کشیده و به معرفی مشاهیر ارمنی و آثار آنان پرداخته بود، مورد استقبال چشمگیر فرهنگ دوستان شهر اصفهان واقع شد.

در بخش های مختلف، حاضران به واسطه جلوه های تصویری، تهیه شده توسط خانم الهه رفیعی و اجرای تله تئاتر و توضیحات صوتی توسط هنرمندان ارمنی، با امور روزانه تجار ارمنی و نقش آنان در گسترش تجارت در ایران، روزمرگی زن ارمنی و جایگاه آن در خانواده و همچنین غرفه های نخستین چاپخانه ایران و خاورمیانه، لباس روحانیون و یپرم خان ارمنی، از چهره‌های تاثیرگذار نهضت مشروطه، آشنا شدند.

هنر خوشنویسی ارامنه، دو تابلوی نفیس هنرمند ارمنی سرگیس خاچاطوریان و غرفه آبراهام گورگنیان، نقاش ارمنی ایرانی تبار، از دیگر بخش های این رویداد فرهنگی بودند که توسط جلوه های تصویری به معرض نمایش درآمدند.

از جمله شرکت کنندگان آیین «شبی در موزه»، حمیدرضا محققیان سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اصفهان، حسین کارگر مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان و تنی چند از مدیران و مسئولان حوزه فرهنگی شهر اصفهان بودند که با حضور گرمشان در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران را یاری کردند.