رئیس موزه ملی هنرهای اصفهان از نمایش ۱۰ شاهکار نقاشی آبرنگ هنرمند برجسته، «یرواند نهاپطیان» در موزه ملی هنرهای اصفهان به مدت ۱۰ روز خبر داد.

احسان بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اهداف موزه‌ها، از جمله موزه ملی هنرهای اصفهان، معرفی هنرمندان، مکاتب هنری و آثار آنان است.

وی با بیان اینکه، در بخشی از این موزه، آثار نقاشی معاصر از هنرمندان ارامنه اصفهان به نمایش گذاشته شده است، افزود: برای استمرار در معرفی آثار شاخص و هنر ارزشمند آبرنگ که مرهون زحمات اساتید بنامی همچون، سرکیس خاچاطوریان، سمبات درکیورغیان و یرواند نهاپطیان است، طی هماهنگی به عمل آمده با یکی از مجموعه‌داران اصفهانی، شرایط برگزاری نمایشگاهی مشترک با هدف معرفی آثار هنرمند برجسته هنر آبرنگ، استاد «یرواند نهاپطیان» فراهم آمد.

رئیس موزه ملی هنرهای اصفهان تصریح کرد: با عنایت به اینکه یکی از آثار این هنرمند بزرگ، از گذشته، در موزه به نمایش گذاشته شده است، گالری آثار وی در کنار اثر موزه به صورت موقت نمایش داده خواهد شد.

وی یادآور شد: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز از سه‌شنبه، بیستم تیرماه با نمایش ۱۰ تابلوی نقاشی با تکنیک آبرنگ از هنرمند مذکور در گذر آخر موزه برپا خواهد شد.

بختیاری افزود: نمایشگاه مذکور همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ برای بازدید عموم برقرار است.

رئیس موزه ملی هنرهای اصفهان تصریح کرد: این موزه با توجه به عمده فعالیت‌های موزه‌ای و فرهنگی خود، همیشه در راستای پویایی و جذب مخاطب در راستای عمل به اهداف از پیش تعیین‌شده‌، سعی در معرفی هرچه بهتر هنرمندان و هنر مردم این سرزمین دارد.

وی ادامه داد: موزه ملی هنرهای اصفهان، با احصای تقویم موزه‌ای و برگزاری رویدادهای مختلف، یکی از موزه‌های فعال در حوزه کاری خود قلمداد می‌شود.

بختیاری اظهار کرد: با توجه به گذشت بیش از ۱۷ ماه از فعالیت این موزه، استقبال مخاطبان از اقشار مختلف جامعه نشان از موفقیت موزه ملی هنرهای اصفهان طی عمر کوتاه خود دارد.

وی گفت: در تلاش هستیم تا روزبه‌روز با رویکرد آموزش‌محور، وظیفه خود را نسبت به ترویج فرهنگ پاسداشت آثار هنری و آشنایی عموم مردم با تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر ایران‌زمین به نحو احسن به انجام برسانیم.