به نقل از سایت: www.isna.ir

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: به این موضوع اعتقاد راسخ دارم که با فشار حداکثری هیچ دشمنی نتوانسته در طول تاریخ، ایران و ایرانی را شکست دهد و آمریکا هم نمی‌تواند چنین کاری کند.

ژرژیک آبرامیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فشار حداکثری آمریکا و اینکه آیا این فشارها روی پیشرفت ایران تأثیر داشته است یا خیر؟ اظهار کرد: ایران عقب راندنی نیست و در مسائل و مواضع سیاسی اصولاً ایرانی از جنسی نیست که از فشار و تهدید عقب‌نشینی کند و به این موضوع اعتقاد راسخ دارم که با فشار حداکثری هیچ دشمنی نتوانسته در طول تاریخ، ایران و ایرانی را شکست دهد، به خصوص ایرانی که انقلاب کرده و نگاه خاصی در به وجود آوردن نظامی دارد که به آن اعتقاد دارد.

وی افزود: بدون شک مردم و نظام ایران تا پای جان ایستاده‌اند. اینکه برخی می‌گویند فشار حداکثری سبب عقب راندن ایران شده است سخن درستی نیست. معتقدم زمانی که با یک بحران روبرو می‌شویم مردم ما منسجم‌تر، قوی‌تر، هم گراتر و متحدتر می‌شوند و در زمان مناسب عکس‌العمل نشان می‌دهند.

نماینده مسیحیان ارامنه حوزه جنوب ایران، گفت: پر واضح است که اگر در روابط کلی و اقتصادی بخشی از این کرویدورها و پنجره‌ها کار نکند می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، اما موضوع مهم این است که چرا دچار مشکلات اقتصادی می‌شویم و راهی برای برون رفت وجود دارد؟ و اگر موضع‌گیری‌مان رفتن به سوی اقتصاد مقاومتی بود می‌تواند کارساز باشد. اصولاً نبود روابط اقتصادی بین اجزای آن اقتصاد، می‌تواند اختلال ایجاد کند.

آبرامیان تصریح کرد: اما اینکه آیا این اخلال، کشور مورد نظر را دچار عقب‌نشینی خواهد کرد، قطعاً اعتقاد دارم که ایران عقب راندنی نیست و نظام اسلامی در برابر این فشارها عقب نشینی نکرده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نظام سلطه و استکبار مانند آب خوردن دروغ می‌گوید، مثل وقتی که می‌گویند دارو را تحریم نکرده‌ایم. با این حال احساس هر کسی که هم‌اکنون به ایران می‌آید احساسی نیست که کشور و مردم از این تحریم‌ها و فشارها شکسته‌اند. زندگی عادی فعلاً در جریان است و بعضاً هم بنده با کسانی که از خارج به ایران آمده بودند صحبت می‌کنم این افراد با تعجب می‌گفتند "وضعیت ایران عادی است و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است". 

وی افزود: اصل ماجرا این است که اذعان نداریم که این تحریم‌ها و فشارها روی عزم و اراده ملی تأثیری گذاشته است. هر کشور دیگری به جای ایران بود زیر بار این همه تحریم، خیلی زود می‌شکست. اما ایران ۴۰ سال است که این تحریم‌ها را تحمل کرده است. در همین شرایط نتایجی که حاصل شده نشان می‌دهد ایران روبه رشد حرکت کرده است، اما مشکلاتی هم داریم. زمانی که برخی کشورها روابطشان را با ایران کاهش می‌دهند و ایران را تحریم می‌کنند بدون شک عوارضی هم دارد.

نماینده مسیحیان ارامنه حوزه جنوب ایران، خاطرنشان کرد: بحث اصلی این است که آیا این فشارها می‌تواند در اراده مردم خللی ایجاد کند؟ در جواب باید گفت خیر. مشکلاتی ایجاد شده، اما در اراده مردم خللی ایجاد نشده است.

آبرامیان با بیان اینکه برای برون رفت از وضع اقتصادی موجود راهکارهای متعددی وجود دارد، گفت: در وهله اول باید به سمت اقتصاد مقاومتی از ریشه برویم. در مرحله بعد باید مبارزه با کاستی‌ها و برخورد با مفسدان و رفتارهای فساد آور را در دستور کار قرار دهیم. همچنین باید استفاده حداکثری از امکاناتی را داشته باشیم که قابل دستیابی است. تمام این راهکارها زمانی محقق می‌شود که مردم با یک حس اعتماد و حس داشتن آینده‌ای بهتر به صورت همگرا و واحد با این مسائل برخورد و در این خصوص تلاش کنند.